W nowościach wydawnictwa Muza znajdą się tytuły, które wspaniale nadają się na prezenty świąteczne. Znajdzie się ciekawy kryminał i poradnik, a dla ciekawych podróżników znajdzie się także książka. Fani biografii oraz fantastyki także nie będą narzekać na to co mogą znaleźć pod choinką ;) A może w przedświątecznym maratonie znajdzie się czas na lekturę?
Iris po śmierci rodziców nie potrafi znaleźć sensu życia ani wskrzesić
marzeń z czasów młodości. Przypadkowo odkryta kawiarnia i poznani w niej
ludzie powoli zmieniają jej sposób widzenia rzeczywistości i samej
siebie. Każdy z sześciu stolików, przy których siada przez sześć
kolejnych dni, posiada magiczne właściwości pomagające bohaterce
rozliczyć się z przeszłością i rozsmakować w teraźniejszości.
Niespodziewany podmuch białego szkwału zakłóca wakacyjną atmosferę
Węgorzewa. Do walki ze skutkami kataklizmu skierowany zostaje wydział
kryminalny powiatowej policji pod kierownictwem nadkomisarza Andrzeja
Bondara. Wśród ofiar zidentyfikowano kilkoro obywateli Federacji
Rosyjskiej, którzy w niewiadomym celu nurkowali nocą w wodach jeziora
Mamry. Po złych doświadczeniach z Bieszczadów i Borów Tucholskich
Andrzej liczył na Mazurach na spokój i relaks, musi się jednak zmierzyć z
jednym z najtrudniejszych śledztw w swojej karierze. Męczony
niegojącymi się ranami po doznanych kontuzjach i prześladującymi go
upiorami z przeszłości, w coraz większym stopniu uzależnia się od
środków przeciwbólowych.
Książka Marcina Jacoby, sinologa, autora bestsellerowych Chin bez makijażu,
przybliża współczesny obraz Korei Południowej w szerszej perspektywie:
historycznej, kulturalnej i lifestylowej. Autor, z pewnością eksperta i
pasją wielbiciela, wprowadza nas w świat koreańskich relacji społecznych
i rodzinnych oraz tradycji duchowości i religii. Przedstawia tajniki
historii i historii politycznej Republiki Korei w XX oraz na początku
XXI wieku, bazując na dopiero niedawno udostępnionych wynikach badań
historyków tematu i obalając wiele mitów. Zadaje pytania dotyczące
między innymi fenomenu niezwykłego rozwoju Korei, która jeszcze
stosunkowo niedawno była postrzegana jako kraj Trzeciego Świata, a
obecnie jest centrum nowych technologii. W książce nie zabrakło też tak
aktualnego tematu jak koreański konsumpcjonizm wraz z kulturą seriali,
K-popu i modą na koreańskie kosmetyki.
Relacje międzyludzkie często budują różnice między ludźmi. One
prowokują do działania lub wprost przeciwnie, do jego braku. One
potrafią wydobyć z człowieka najgłębiej skrywane, niekiedy wstydliwe
emocje. Zwykle ktoś ma więcej pieniędzy, szczęścia, jest zdolniejszy czy
wrażliwszy.
Te różnice najlepiej widać w przypadku rodzeństwa.
Jeden z braci po ojcu odziedziczył delikatność, drugi po matce
determinację i charyzmę. I to właśnie ten drugi zostaje wielkim
politykiem. O nim śpiewane są pieśni, jego imieniem nazywane są ulice.
Co na to brat? Jest dumny, lecz także zazdrosny. Kocha i ma żal, jak
Andrzej Witos.
Albo właśnie całkiem inaczej. Bronisława przez całe
życie z oddaniem pomagała Marii Skłodowskiej-Curie. Ludwika Chopin do
ostatniej chwili siedziała przy łóżku umierającego brata. Ale Izabela
Boznańska nie kryła złości. Nienawidziła sukcesu Olgi i nienawidziła
samej siebie. Mimo to w tajemnicy pomagała siostrze.
O dobre myśl czasami niezwykle trudno! Jesteśmy tylko ludźmi i świat
nieustannie wywiera na nas wpływ, pozostawia odcisk w naszych sercach.
Dzięki tej książce łatwiej będzie pamiętać o tym, że istnieje głębsze
piękno, poniżej rys na powierzchni: dopiero, kiedy zaakceptujemy i
pokochamy nasze niedoskonałości, to piękno zalśni najsilniejszym
blaskiem. „Księga wewnętrznego piękna” pomoże stworzyć proste rytuały
pozwalające przywrócić optymizm, spokój i równowagę emocjonalną. Każdy,
do kogo ona trafi i kto zastosuje magię rytuałów wewnętrznego piękna, ma
szansę stać się przyjaźniejszy dla swoich bliźnich i odrobinę
przychylniejszy sobie samemu.
Tajemnica każdej zbrodni powinna zostać wyjaśniona, ale czasem trzeba za to zapłacić wysoką cenę…
Słynny
i bogaty kompozytor gotowy jest zapłacić górę pieniędzy za rozwikłanie
zagadki zabójstwa jego żony w schyłkowych latach PRL, a zrzeszenie
banków chce, by podinspektor policji w stanie spoczynku Roman Medyna
wykrył kim są tajemniczy akrobaci, którzy okradają prowincjonalne
placówki. Jedna z tych spraw znajdzie finał na Sycylii, gdzie detektyw
stanie oko w oko z najczystszym złem w ludzkiej postaci...
W życiu prywatnym byłego policjanta też czeka niełatwe zadanie: za wszelką cenę chce odzyskać miłość i zaufanie ukochanej żony, która – nie bez przyczyny! – wyrzuciła go z domu. Barbara Medyna, była policyjna psycholog, lepiej odnajduje się w cywilu niż jej uparty i porywczy partner. Czy kobieca mądrość i tym razem zatriumfuje? Czy śmiertelne zagrożenie i konieczność zmierzenia się z niebezpieczeństwem scementują chwiejący się w posadach związek?
Trzymająca w napięciu, wypełniona akcją powieść w mistrzowski sposób łącząca elementy cyperpunku i steampunku.
Na ruinach cywilizacji dochodzi do starcia dwóch mocarstw; w jednym, zwanym Królestwem, żądzą racjonalizm, wykształcenie i technologia, a magia jest zakazana i tępiona. W drugim magia jest wszechobecna i to ona kształtuje życie ludzi. Molly Blackwater mieszka w Królestwie, lecz pewnego dnia odkrywa w sobie zakazane magiczne zdolności. Dręczą ją wizje wojny między dwoma mocarstwami. Kiedy w końcu dochodzi do wybuchu konfliktu, Molly staje przed arcytrudnym wyborem: po której stronie ma się opowiedzieć? W swojej ojczyźnie została wyklęta, ponieważ jest wiedźmą. Druga strona traktuje ją podejrzliwie, bo przecież może być szpiegiem…
Projektantki, fotografki, ilustratorki, architektki, graficzki, scenografki, ikony i rewolucjonistki polskiego designu. Kobiety twórcze, niezależne, nowoczesne, które kształtowały polski styl życia i nowy wizerunek kobiety. Aby przebić się w zdominowanych przez mężczyzn latach dwudziestolecia międzywojennego i w niesprzyjającym sztuce PRL-u musiały być charyzmatyczne i wyjątkowo zdolne. Książka autorstwa Julii Pańków i Lidii Pańków to nie tylko zbiór dziesięciu portretów bohaterek, ale także wnikliwy wgląd w ich twórczość i mikroświaty, w których działały.
Kim była Janina Ipohorska współzałożycielka i redaktorka kultowego „Przekroju” i dlaczego kryła się pod męskim pseudonimem? Jak Jadwidze Grabowskiej, zwanej ‘nadwiślańską Coco Channel’, udało się wprowadzić na polskie ulice paryski szyk i elegancję? Czym zasłużyła sobie Wanda Telakowska, o której wiersze pisali Miłosz, Tuwim czy Słonimski, na przydomek ‘Joanny a’Arc polskiego wzornictwa’? Jak sławna fotografka dwudziestolecia międzywojennego Zofia Chomętowska stała się prekursorką „zdjęć lifestylowych”? Jaki wpływ na rozwój polskiej architektury miała Barbara Brukalska – pierwsza kobieta profesor na Politechnice Warszawskiej ? Jak to się stało, że wybitna wojenna fotoreporterka Julia Pirotte sportretowała Pabla Picasso i Edith Piaff? Dlaczego to właśnie Xymenę Zaniewską okrzyknięto twórczynią polskiej szkoły scenografii, a Zofię Szydłowską królową polskiej sztuki ludowej? Kim była Danuta Konwicka, pochodząca z niezwykle artystycznej rodziny Leniców? W czym wyspecjalizowała się Teresa Kruszewska, rewolucjonistka polskiego designu?
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat.
Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”.
Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
W dogorywającym już po okresie ekonomicznej świetności Macondo umiera znienawidzony niemal przez wszystkich mieszkańców lekarz, który niegdyś odmówił całemu miasteczku swej zawodowej pomocy. Teraz nadeszła dla Macondo chwila odwetu: lekarzowi zostanie odmówiony pochówek. Chyba że znajdzie się ktoś kto wbrew miasteczku i pewnie samemu sobie wyłamie się, by spełnić "haniebny obowiązek".
W życiu prywatnym byłego policjanta też czeka niełatwe zadanie: za wszelką cenę chce odzyskać miłość i zaufanie ukochanej żony, która – nie bez przyczyny! – wyrzuciła go z domu. Barbara Medyna, była policyjna psycholog, lepiej odnajduje się w cywilu niż jej uparty i porywczy partner. Czy kobieca mądrość i tym razem zatriumfuje? Czy śmiertelne zagrożenie i konieczność zmierzenia się z niebezpieczeństwem scementują chwiejący się w posadach związek?
Trzymająca w napięciu, wypełniona akcją powieść w mistrzowski sposób łącząca elementy cyperpunku i steampunku.
Na ruinach cywilizacji dochodzi do starcia dwóch mocarstw; w jednym, zwanym Królestwem, żądzą racjonalizm, wykształcenie i technologia, a magia jest zakazana i tępiona. W drugim magia jest wszechobecna i to ona kształtuje życie ludzi. Molly Blackwater mieszka w Królestwie, lecz pewnego dnia odkrywa w sobie zakazane magiczne zdolności. Dręczą ją wizje wojny między dwoma mocarstwami. Kiedy w końcu dochodzi do wybuchu konfliktu, Molly staje przed arcytrudnym wyborem: po której stronie ma się opowiedzieć? W swojej ojczyźnie została wyklęta, ponieważ jest wiedźmą. Druga strona traktuje ją podejrzliwie, bo przecież może być szpiegiem…
Projektantki, fotografki, ilustratorki, architektki, graficzki, scenografki, ikony i rewolucjonistki polskiego designu. Kobiety twórcze, niezależne, nowoczesne, które kształtowały polski styl życia i nowy wizerunek kobiety. Aby przebić się w zdominowanych przez mężczyzn latach dwudziestolecia międzywojennego i w niesprzyjającym sztuce PRL-u musiały być charyzmatyczne i wyjątkowo zdolne. Książka autorstwa Julii Pańków i Lidii Pańków to nie tylko zbiór dziesięciu portretów bohaterek, ale także wnikliwy wgląd w ich twórczość i mikroświaty, w których działały.
Kim była Janina Ipohorska współzałożycielka i redaktorka kultowego „Przekroju” i dlaczego kryła się pod męskim pseudonimem? Jak Jadwidze Grabowskiej, zwanej ‘nadwiślańską Coco Channel’, udało się wprowadzić na polskie ulice paryski szyk i elegancję? Czym zasłużyła sobie Wanda Telakowska, o której wiersze pisali Miłosz, Tuwim czy Słonimski, na przydomek ‘Joanny a’Arc polskiego wzornictwa’? Jak sławna fotografka dwudziestolecia międzywojennego Zofia Chomętowska stała się prekursorką „zdjęć lifestylowych”? Jaki wpływ na rozwój polskiej architektury miała Barbara Brukalska – pierwsza kobieta profesor na Politechnice Warszawskiej ? Jak to się stało, że wybitna wojenna fotoreporterka Julia Pirotte sportretowała Pabla Picasso i Edith Piaff? Dlaczego to właśnie Xymenę Zaniewską okrzyknięto twórczynią polskiej szkoły scenografii, a Zofię Szydłowską królową polskiej sztuki ludowej? Kim była Danuta Konwicka, pochodząca z niezwykle artystycznej rodziny Leniców? W czym wyspecjalizowała się Teresa Kruszewska, rewolucjonistka polskiego designu?
„Ichigo Ichie – japońska sztuka przeżywania niezapomnianych chwil” to niezwykła książka, z której dowiemy się między innymi jak:
- uwolnić się od przeszłości i przyszłości, by każdą przeżywaną chwilę móc uczynić wyjątkową
- wykorzystać w życiu praktykę zen i – niczym Steve Jobs – uczynić z niej swój klucz do sukcesu
- uczynić synchroniczność narzędziem świadomej magii
- doprowadzać w kręgach zawodowych i życiu prywatnym do niezwykłych spotkań
- poprawić nasze relacje dzięki nowemu ujęciu mindfulness
- otwierać tamę nurtowi energii twórczej zawsze, gdy będzie nam potrzebna
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat.
Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”.
Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
W dogorywającym już po okresie ekonomicznej świetności Macondo umiera znienawidzony niemal przez wszystkich mieszkańców lekarz, który niegdyś odmówił całemu miasteczku swej zawodowej pomocy. Teraz nadeszła dla Macondo chwila odwetu: lekarzowi zostanie odmówiony pochówek. Chyba że znajdzie się ktoś kto wbrew miasteczku i pewnie samemu sobie wyłamie się, by spełnić "haniebny obowiązek".