PREMIERA
8 GRUDNIA
Esencje i notatki o sztuce, religii, liczbach i miastach
Jesteśmy uwikłani w grę
obrazów, skomplikowaną rzeczywistość wewnętrzną, zatem języka
symbolicznego powinniśmy uczyć się od dziecka. Nie ma czegoś takiego jak
nowy człowiek. To ciągle stary człowiek nawarstwiony na poprzednich
pokoleniach. Mówiąc obrazowo, stanowimy cienką powłokę na pniu wielu
pokoleń. Duża część naszej psyche, ego czy poczucia samego siebie
związana jest z archaicznym odbiorem rzeczywistości. W ten sposób
komunikuje się z nami owa „nawarstwiona” nieświadomość zbiorowa.
Komunikuje się z nami ukrytym językiem symboli.
Lech Majewski
to poeta, pisarz, malarz i reżyser urodzony w Katowicach, od 1981
pracuje przede wszystkim za granicą. Początkowo studiował malarstwo w
Akademii Sztuk Pięknych, a następnie ukończył studia na Wydziale
Reżyserii PWSTFTviT w Łodzi. Jego filmy, m.in.: Rycerz, Lot Świerkowej Gęsi, Więzień Rio, Ewangelia wg Harry’ego, Basquiat (scenariusz na podstawie jego książki), Pokój saren, Wojaczek, Angelus, Ogród rozkoszy ziemskich, Szklane usta, Młyn i Krzyż oraz Onirica,
prezentowane były na festiwalach filmowych w Cannes, Wenecji, Berlinie,
Toronto, Rzymie, Nowym Jorku, Rio de Janeiro, Londynie, Barcelonie,
Jerozolimie i Montrealu, zdobywając wiele nagród.
Wideoarty,
fotografie i rzeźby Lecha Majewskiego pokazywało wiele muzeów i galerii
świata. W 2006 roku nowojorskie Muzeum of Modern Art uhonorowało jego
twórczość organizacją indywidualnej retrospektywy, a rok później
instalacja Krew Poety stała się częścią 52. Biennale w Wenecji. Kolejny cykl wideoartów pt. Bruegel Suite był wystawiony w Luwrze, Tel Aviv Museum of Art., National Gallery w Londynie, Prado w Madrycie oraz na 54. Weneckim Biennale.